Золотий фонд уроків Полтавщини

Урок англійської мови у 9 класі у рамках районного конкурсу 
«Учитель року 2016»
Місце проведення: Гадяцька Гімназія
Дата проведення 2 грудня 2015
Тема: Наука і технічний прогрес. Відомі вчені.
Автор: Шаманська Руслана Миколаївна, учитель вищої категорії, старший учитель Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4
Посилання на Інтернет-ресурс https://youtu.be/y1j7b3bnlrw
Анотація до уроку:
·        Типовий урок змішаного навчання з поєднанням традиційного методу, хмарних технологій та проектних методик;
·        Повне забезпечення комунікативного та компетентісного підходу до викладання англійської мови;
·        Учні працювали як з підручниками та зошитами, так і за комп'ютерами.  Використані програми - Power Point, Google test,  Google документ, Voki аватар, що розмовляє, інтерактивний постер Thinglink.com, презентацію Prezi.com;
·        У ході уроку було проведено дискусію про науку в нашому житті на основі місцевого матеріалу;
·        проведено лексико-граматичне тестування через Google form;
·        організовано аудіювання через Voki.com аватар, що розмовляє;
·        у групах учні працювали над проектом про відомих винахідників світу, а результати представляли на віртуальному постері thinglink.com у вигляді усного висловлювання, аудіо-запису, тексту у спільному Google документі.
·         Черговість виступів визначалася через презентацію Prezi.com

·         Всі матеріали уроку представлені на блозі http://inventors9.blogspot.com/


Урок української мови вчителя Касьян Світлани Миколаївни (Гадяцька спеціалізована школа -інтернат І-ІІІступенів ім. Є.П.Кочергіна) https://sites.google.com/site/kasyansvitlana/rozrobka-uroku/rozrobki-urokiv

Тема: "Р,З.М. Твір - опис пам'ятника за власним спостереженням на тему: "піднісся ти над Гадячем" (8 клас)
Урок № 1

Тема: Р.З.М. Твір-опис пам’ятника за власними спостереженнями на тему:  «Піднісся  ти над Гадячем» (8 –й клас)
Мета: формувати вміння писати твори-описи пам’ятника  за власними                                 спостереженнями; поглиблювати знання школярів про скульптуру;закріпити вміння чітко  висловлювати свою думку, чітко добипраючи певні синтаксичні засоби; розвивати усне і писемне мовлення, мислення, логіку, збагачувати словниковий запас; виховувати  національну свідомість, естетичні смаки, повагу до історичного минулого.
Тип уроку:  урок розвитку  мовлення.
Методи і прийоми: розповідь з елементами бесіди, метод вправ, робота з                     ілюстраціями, використовуючи мультимедійну дошку, творча робота.
Обладнання: мультимедійна презентація портрет Корзуна.
План уроку
1.                 Організаційний момент
2.                 Оголошення теми і мети уроку
3.                 Робота над темою уроку
4.                 Підсумок уроку і домашнє завдання
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
Учитель. Слайд №1 Міста    мов люди. У кожного своє неповторне обличчя, свій                 характер, своя доля... .
Любов до міста може з*явитися з першого погляду. Проте справжнє замилування            приходить лише тоді, коли обійдеш вулиці міста із шкільним портфелем, у його парках                назбираєш осінніх листочків, асвою радість і смуток розділиш із заповідними куточками. І             тоді місто стане рідним, ти відчуєш його дух і вічну красу- його архітектурне обличчя.
Ми всі виросли з відчуттям того, що Гадяч- гетьманська столиця, джерело класичної           української культури.
Пам*ятники і обеліски, знайомі з дитинства пагорби, яри, архітектурні пам*ятки – ними          багате місто над Пслом, з їх допомогою красномовно розповідає про незабутнє.
Ми з вами на минулому уроці перегортали сторінки літопису міста, пройшлися                     ошатними вулицями, побували на центральній площі. На кожному кроці відчули подих                історії... .
Бесіда (на основі попередньо проведеної екскурсії).
- Пригадаймо, пам*ятники яким історичним подіям та особам ми з вами бачили?                 Слайди № 2-
          
Тож, проходять роки… Все далі і далі відходять в історію ті чи інші історичні події.            Але в пам’яті народній ніколи не зітруться героїчні подвиги синів і дочок нашого народу та          ті чи інші історичні події. І як результат (ми переконалися) – пам’ятники історії та культури.          Чимало великих монументів споруджено на честь героїв Великої Вітчизняної війни,                     історичних подій. Але в кожному місті й селі є пам’ятники загиблим у боях Великої                     Вітчизняної війни.
Ми з вами теж ходили до центру міста і  побували біля пам’ятника Корзуна. І в                     кожного з вас склалося своє особисте враження від величності пам’ятника.
Бесіда ( на основі попередньо проведеної екскурсії).
-         Тож, яке враження справив на вас цей пам’ятник? Слайд №
-         Що надає величності пам*ятнику і підкреслює його красу? (Природа,осінні                     дерева). Слайд №
-         Хто вчить нас бачити цю красу? (Письменники, художники – митці).
-         Пригадайте вірші про пізню осінь , які ви повинні були вивчити вдома.
Поетична сторінка (Учні читають ліричні твори про пізню осінь).

Сьогодні ми маємо можливість теж творчо висловити свої думки, адже будемо                 писати твір на основі власних   спостережень на тему: «Піднісся ти над Гадячем».
Епіграфом до уроку візьмемо слова А. Заїки:
В парку Перемоги могила
Полеглим в нерівнім бою
За ту, кого вірно любили,
За матір-Вітчизну свою.
( Учні записують тему і епіграф у зошити).

ІІІ. Робота над темою уроку
Бесіда.
- Які твори-описи ми вже з вами писали раніше?
- Які особливості опису як типу мовлення?

Художній стиль
Епітети, порівняння
Діловий стиль
Максимально точна інформація

Учитель. Отже, ми з вами дійшли висновку, що опис – це зв’язний текст, який має                словесне зображення основних ознак предмета, явища, особи.
Тому переходимо до роботи над твором.
-Що ми будемо описувати?( Пам*ятник).
Учитель.Зверніть увагу, що є слова одного кореня- пам*ятник, пам*ятка, пам*ять.
-Вони схожі за звучанням? (Ні).
-А за значенням? (Ні).
Слайд № 11
(Тлумачення слів записується в зошити)
Пам’ятник – скульптурна споруда.
Пам’ятка – це предмет матеріальної культури минулого, що зберігся з давнини.
Пам*ять- здатність зберігати і відтворювати у свідомості давні враження.
Учитель.
-         Як же називаються слова, які схожі за написанням та звучанням, але різні за                лексичним значенням? (Пароніми)
Наведіть приклади паронімів ( Адресат-адресант, компанія – кампанія, писемність-             письменність )
-         Наведіть приклади відомих вам пам*яток(Золоті ворота, Софійський собор та            ін.).
Тож переходимо до роботи над описом пам*ятника генерал-лейтенанту П.Корзуну            (Слайд № 12).

Вдома ви повинні були з’ясувати, коли він був збудований? (1958 р.)
-Що ви знаєте про П. Корзуна? (Поліг смертю хоробрих під час визволення міста 11             вересня 1943 р., командир 47-ї армії)
- Чи завжди могила мала такий вигляд ? (2010р.-реконструкція ).
Переходимо до опису пам’ятника. Згадайте, що таке «дане» і «нове»? («Дане» -             пам’ятник, «нове» - ознаки). Слайд № 13.
Тож працюємо за такою схемою:
«Дане»
«Нове»
Пам’ятник
(монумент або скульптура)
величний, прекрасний, дорогий, рідний, пам’ятка культури, геніальний витвір митця.
Постать

велична, незламна, горда, незалежна, прекрасна, зображена на повний зріст, висотою 3,5 м.
Деталі постаті
Голова
Пряма,рівна.
Вираз обличчя
(погляд)

цілеспрямований,серйозний, впевнений.
Брови
рівні, похмурі
Одяг
(плащ)
легкий, розвіяний вітром, що символізує волю, незламність,рішучість.
Постамент
високий, прямокутної форми, цементовий,  висотою2,5 м.

Завдання 1. Скласти словосполучення з опорними словами.
Завдання 2 Слова пам’ятник, постамент, постава, голова ввести у речення.
Переходимо до складання плану до твору, але для цього опрацюємо план- схему до         твору- опису пам*ятника історії та культури. Читаючи,обдумуйте окремі пункти до                         майбутнього плану. Слайд № 14
-Ваші пропозиції.Працюємо активно.
- Як буде звучати перший пункт плану?
Орієнтовний план
1.                 Пам*ятник генерал-лейтенанту П.Корзуну.
2.                 Чудовий витвір мистецтва.
3.                 Постать генерал- лейтенанта.
4.                 Відомий архітектурний ансамбль на Соборній площі.
Учитель.
Тож починаємо самостійну роботу за планом, використовуючи схему «Дане» і                     «Нове», фотографії пам*ятника, які є у вас на партах. Слайд № 15.
Самостійне складання твору- опису.
Зачитування творів.

ІV. Підсумок уроку і домашнє завдання
- То чим же цінний для нас цей пам’ятник?
- Які висновки з уроку ви зробили?
Продовжіть думку:
Я хочу…
Я можу…
Я буду…
Я переконана (переконаний)…
Отже, як бачимо, пам’ятники – це подих минулого, до якого нам завжди варто                     повертатися і яке ми не маємо права забувати. Бо це наша культура, духовність. А якщо             вона загине, то загине й нація. І цьому в історії людства є чимало прикладів. То ж чи                 маємо ми право про це забувати?
Слайд № 16.
Ідучи вулицями свого міста чи села, озирніться навколо, придивіться уважніше.                 Можливо, вас оточує історія.
Слава пригаслим фрескам,
Слава струнким колонам,
Слава вогню мозаїк,
І всім пам’ятникам слава.
                          Р. Лубківський
Домашнє завдання.
Закінчити роботу над твором.
              Література
1. Алексєєва Т. Розвивальне навчання- основа формування творчої особистості.//             Методика мови.-К.-2009.-С.17-19.
2. Вітвіцька Т. Пам*ятки історії.Золоті ворота.// Українська мова та                                 література.-2012.-№ 6.-С.-36-37.
3. Гончарюк Л. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та                 літератури // Українська мова та література .-2012.-№ 6.-С.-4-8.
4. Дудник А.Усний твір-розповідь з елементами опису пам*ятника на основі особистих          вражень// Українська мова та література .-2011.-№ 9-11.-С.-32-35.
5. Полтавщина: Енциклопедичний довідник.За ред.А.В.Кудрицького.-К.:УЕ,1992.-                С.-150-164.


Комментариев нет:

Отправить комментарий